O dabar šiek tiek anatomijos…

  • Pagrindinė dubens dugno raumenų funkcija yra reguliuoti šlapinimosi ir tuštinimosi procesus (t.y. sulaikyti ir atpalaiduoti).
  • Papildoma dubens dugno raumenų funkcija kartu su pilvo raumenų dalimi yra atraminė-palaikomoji.
  • Sudaro atramą vidiniams lytiniams organams, užtikrina taisyklingą jų padėtį, tai pat sudaro atramą šlapimo pūslei, vidiniams pilvo organams ir tiesiajai žarnai.

 

Europiečiai žavisi afrikiečių, arabų, Lotynų Amerikos gyventojų eisenų ir judesių grakštumu. Šis grakštumas didele dalimi priklauso nuo dubens dugno – raumenų grupės, esančios mažajame dubenyje. Šiose tautose dėl istorinių, tradicinių, konstitucinių, gamtos ir buities sąlygų ši raumenų grupė dažniausiai juda refleksiškai, pasąmoningai. Deja  Europoje ir kai kuriose Azijos šalyse ši sritis yra neveikli, lyg „užšaldyta“ ir ją tenka treniruoti naudojant specialias metodikas.

Dubens dugnas sudarytas iš trijų raumeninių sluoksnių.

  • Apatinis sluoksnis – tai natūralias angas uždarantis raumenų pluoštas, esantis tarpvietėje. Moterų jis yra aštuoniukės, kurios viena kilpa prisitvirtina prie gaktikaulio ir juosia klitorį, šlapimtakio angą ir makštį, o kita apgaubia išeinamąją angą ir prisitvirtina prie uodegikaulio, pavidalo. Vyrų pirmasis sluoksnis yra storos raumenų kilpos formos.
  • Antrasis sluoksnis dengia priekinę mažojo dubens pusę ir yra įtemptas tarp sėdynkaulių. Atskiros raumeninės skaidulos spirale apgaubia šlapimtakį ir atlieka svarbų vaidmenį uždarant šlapimo pūslę. Vyrų prostata yra būtent šiame sluoksnyje. Moterų vidurinis makšties trečdalis yra apraizgytas šio sluoksnio skaidulų ir dažnai tai yra silpna vieta. Netaisyklingą makšties padėtį ar net jos iškritimą sąlygoja šių raumenų silpnumas.
  • Trečiasis sluoksnis turi didžiausią raumenų masę ir atlieka daugiausia funkcijų. Jis yra dubenėlio pavidalo ir iškloja visą mažojo dubens angą. Jis apsaugo mažojo dubens organus ir yra atsakingas už tai, kad jie būtų savo vietose. Taip pat jis susijęs su nugaros, pilvo, klubų ir kojų raumenimis ir jungiamuoju audiniu. Jis palaiko taisyklingą laikyseną ir yra mūsų judesio centras. Esant gerai jo būklei stuburas įgauna fiziologiškiausią padėtį ir elastingą paslankumą.

Dubens dugno raumenis sąmoningai ištreniravus taip, kad, atliekant bet kurį judesį, savaime ima darbuotis ir jie, sulėtėja senėjimo procesas, lėčiau dyla stuburas ir sąnariai, o dėl aktyvesnės kraujotakos lėčiau sensta dubens srities organai. Dubens dugno pratimai apsaugo nuo vidaus organų nusmukimo, išvaržų ir kai kurių šlapimo nelaikymo atvejų. O atsiradus šiems sutrikimams gana sėkmingai padeda juos įveikti. Be to, vyrams neretai padeda išvengti prostatos padidėjimo ir organinės kilmės erekcijos sutrikimų. Pradėti treniruoti šiuos raumenis galima bet kokiame amžiuje. Lavinant juos jauname amžiuje, jie padeda moterims menstruacijų, nėštumo ir gimdymo metu. Vyresniame amžiuje neleidžia nusmukti vidaus organams, išlaiko talijos liniją, klubo sąnarių ir stuburo paslankumą. Beje, visa tai buvo žinoma arabų šalyse. Šiuo metu taip vadinamas „pilvo šokis“ ir kilo iš tokių dubens dugno treniruočių, kurių paslaptis moterys perduodavo iš kartos į kartą.

Dubens dugnas turi būti treniruojamas gulint, sėdint, stovint, vaikštant, o pilvo šokio metu šokant, tada jis pradeda veikti automatiškai visose kūno padėtyse ir judesiuose. Tačiau tai daryti reikėtų pagal specialistų sudarytas metodikas, o ne iš atsitiktinių šaltinių, nes neteisingai treniruojant, galima ir pakenkti. Pvz., Vokietijoje šiuos raumenis yra ištyrę akušeriai ir, remdamiesi savo praktika yra atidirbę itin precizišką treniravimo metodiką. Vienas pagrindinių principų yra tas, kad visų pirma reikia atstatyti smegenų ryšį ir jautrumą su kiekvienu sluoksniu atskirai. Jie nerekomenduoja stiprių spastinių viso dugno raumenų sutraukimo. Itin švelniai reiktų treniruoti apatinį sluoksnį, nes jis linkęs į hipertonusą.

Dar reiktų paminėti du svarbius dalykus. Susitraukinėjant dubens dugno raumenims, išsiskiria papildomas energijos kiekis, dėl ko žmogus jaučiasi žymiai žvalesnis. Be to kiekvienas dubens dugno sluoksnis refleksiškai susijęs su tam tikromis kūno sritimis. Tarpvietės raumenys su sritim tarp antakių, antrasis sluoksnis su tarpumenčiu, trečiasis su apatiniu – žandikauliu. Gerai veikiant tarpvietės raumenims, mažiau raukšlėjasi kakta, antrajam sluoksniui, užtikrinama tiesi laikysena neįtempiant krūtinės srities raumenų, o trečiajam – nuimama įtampa nuo apatinio žandikaulio, kas pristabdo burnos srities senėjimą..

Bus daugiau. 40%